Prezentace se zaměřuje na vymezení pojmu karboxylových kyselin, jejich názvosloví, vlastností a užití v běžném životě. Pro zvýšení názornosti a propojení s praxí je do pezentace zařazena celá řada obrázků a videoklip s reakcemi kyseliny octové. Součástí pracovního materiálu je pracovní list.
V materiálu jsem provedla dodatečné úpravy. Poněkud jsem váhala, zda nejvíce komentovaný snímek úplně vyřadit či ponechat. Nakonec jsem se rozhodla pro ponechání, abych příliš nezasahovala do původní koncepce autora. Nicméně, zařadila jsem další snímky, které ukazují, kdy je součástí názvu kyseliny slovo karboxylová a kdy ne. I z tohoto důvodu jsem přidala pro ilustraci snímek s jednoduchými příklady dikarboxylových kyselin. Otázku rozsahu, do jaké hloubky v názvosloví jít, ale ponechejme jednotlivých vyučujícím. Jiná situace je na běžných základních školách, na osmiletém gymnáziu lze laťku zvednout výše. Vyučující si může prezentaci upravit podle své potřeby a je jenom na něm, jak daný materiál využije.
Jiřina Svobodová, didaktik oboru chemie, VÚP
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.