Materiály do výuky základní vzdělávání Honba za pokladem – rovnice
Materiál do výuky

Honba za pokladem – rovnice

27. 3. 2019 základní vzdělávání
Autor
RNDr. Jitka Rambousková
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Hra je určena k procvičovaní lineárních rovnic. Žáci řeší sadu příkladů schovaných v QR kódu a podle výsledků luští tajenku.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
popis a řešení
19.79 kB
Dokument
QR_rovnice_pro_ucitele.odt
pracovní list pro žáky
17.78 kB
Dokument
QR_rovnice_pro_zaky.odt
popis a řešení
54.89 kB
PDF
QR_rovnice_pro_ucitele.pdf
pracovní list pro žáky
42.43 kB
PDF
QR_rovnice_pro_zaky.pdf
QR kódy
114.63 kB
Dokument
QR_rovnice_kody.odt
QR kódy
177.44 kB
PDF
QR_rovnice_kody.pdf
Obsahuje
3x
Dokument
3x
PDF
Komentář recenzenta

Materiál slouží k procvičení řešení lineárních rovnic formou hry. Učitelé rozmístí QR kódy, které žáci skenují, řeší příklady a sestavují tajenku. Cílem je podpořit matematické dovednosti a spolupráci mezi žáky​. Učební materiál má jasnou strukturu a cíle, využívá herní prvky (gamifikaci) a praktické činnosti, což odpovídá požadavkům na aktivizační metody. Žáci pracují ve dvojicích nebo skupinách, což podporuje týmovou spolupráci a rozvoj sociálních kompetencí​. Materiál aktivně zapojuje žáky prostřednictvím mobilních zařízení a QR kódů. Tato aktivita splňuje kritéria pro interaktivní vzdělávací zdroje. Aktivita rozvíjí digitální dovednosti tím způsobem, že žáci používají mobilní zařízení ke skenování QR kódů a pracují s digitálním obsahem. Tímto se také zvyšuje povědomí o využití technologií v praktickém životě. Žáci musí vyřešit příklady a sestavit tajenku, což umožňuje učiteli snadno ověřit správnost výsledků a zapojení žáků​. Materiál nabízí inovativní přístup k procvičování matematiky, který žákům umožňuje využívat technologie a zároveň podporuje týmovou spolupráci. Hra zvyšuje motivaci žáků k učení prostřednictvím gamifikace a zapojení fyzické aktivity při hledání QR kódů.

Hodnocení uživatelů

Adéla Šimíčková
20. 11. 2024, 19:50
5 z 5
Dobrý den, moc děkuji za tento materiál! Dnes jsem jej se studenty 9. ročníku využila a moc se jim aktivita líbila. Ráda bych jen upozornila na malé chybky.
1. Po naskenování QR kódu č.5 se u 4. rovnice zobrazuje jako poslední číslo č. 5, ale má tam být správně č. 25.
2. Po naskenování QR kódu č.6 se u 4. rovnice zobrazuje jako poslední číslo č.2 a má tam být č.20 s ukončením závorky, tedy 20).

Pokud by se daly tyto 2 QR kódy upravit, bylo by to super. Pokud ne, upozorněte na tyto chybky své studenty, aby počítali se správnými čísly.

Ať se daří!

Adéla
5 z 5
Ivo Krobot
21. 11. 2024, 09:59
Reakce na Adéla Šimíčková
Dobrý den, Adélo, pokusíme se zkontaktovat recenzenta a autora a materiál případně upravit. Děkujeme za pochvalu a přejeme vše dobré. Tým rvp.cz
Ivo Krobot
25. 11. 2024, 12:00
Reakce na Ivo Krobot
Dobrý den, Adélo. Materiál byl upraven. Děkujeme. Tým rvp.cz

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, motivace

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.