Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR.
Materiál slouží k procvičení řešení lineárních rovnic formou hry. Učitelé rozmístí QR kódy, které žáci skenují, řeší příklady a sestavují tajenku. Cílem je podpořit matematické dovednosti a spolupráci mezi žáky. Učební materiál má jasnou strukturu a cíle, využívá herní prvky (gamifikaci) a praktické činnosti, což odpovídá požadavkům na aktivizační metody. Žáci pracují ve dvojicích nebo skupinách, což podporuje týmovou spolupráci a rozvoj sociálních kompetencí. Materiál aktivně zapojuje žáky prostřednictvím mobilních zařízení a QR kódů. Tato aktivita splňuje kritéria pro interaktivní vzdělávací zdroje. Aktivita rozvíjí digitální dovednosti tím způsobem, že žáci používají mobilní zařízení ke skenování QR kódů a pracují s digitálním obsahem. Tímto se také zvyšuje povědomí o využití technologií v praktickém životě. Žáci musí vyřešit příklady a sestavit tajenku, což umožňuje učiteli snadno ověřit správnost výsledků a zapojení žáků. Materiál nabízí inovativní přístup k procvičování matematiky, který žákům umožňuje využívat technologie a zároveň podporuje týmovou spolupráci. Hra zvyšuje motivaci žáků k učení prostřednictvím gamifikace a zapojení fyzické aktivity při hledání QR kódů.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025