Výkladová prezentace se zabývá tématem evropské integrace v letech 1951–2011. Popisuje poválečné počátky, motivy integrace a formování tří zakládajících společenství v 50. letech 20. století. Dále se zabývá budováním celní unie, jednotného vnitřního trhu a měnové unie. Popisuje jednotlivá kola rozšíření. Osvětluje základní myšlenky a oblasti spolupráce (pilíře), na kterých je založena EU. Prezentace také obsahuje popis stěžejních dokumentů, které byly přijaty během procesu integrace a určily současnou podobu EU (kodaňská kritéria, maastrichtská kritéria atd.). Následuje popis zavedení jednotné evropské měny. Dále jsou popsány současné základní instituce EU. Prezentace obsahuje ilustrativní obrazové materiály a je zakončena otázkami ke zopakování a seznamem použité literatury.
Omlouvám se, ale "obsahová bohatost" mi přijde jako jediné pozitivum tohoto materiálu, zároveň však i jako jedno z negativ. Snímků je přes devadesát, to je na dvouhodinovku jeden snímek za minutu (!) – přiznám se, že při této představě mi naskakuje husí kůže. Navíc nemám ráda vizualizovaný ústní projev, neboli vidím, co slyším – ruší mě to. Dávám přednost obrazovému doprovodnému materiálu k tomu, co slyším – lépe se mi pak fakta spojují a pamatují. Ale budiž, to je můj problém, že to na mě působí suše a nudně.
Jako matka maturantů mám pocit, že to, co je obsahem prezentace, by mělo být tématem na samostatné studium žáků (není tam žádný "problém", jen fakta a fakta, navíc snadno dostupná) a ve škole by měla následovat rozprava nad otázkami, názory a výhledy do budoucnosti.
Rozhodně bych však přivítala jazykové korektury (interpunkce, pády zájmen apod.)!
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.