Didaktické testy s volitelnou odpovědí prověřují učivo z fyziky v 9. ročníku kapitoly Elektrický prod v tématu Střídavý proud a Bezpečnost při práci s el. proudem. Obsahuje 15 otázek prověřujících základní pojmy a využití naučených poznatků v životě. Ke každé otázce jsou navrženy 4 odpovědi, z nichž je jedna správná. Test má verzi A a B. Obě obsahují stejné otázky i odpovědi. Odpovědi jsou symetricky prohozené a znesnadňují možnost opisování spolusedících žáků.
Soubory materiálu
Typ
Název
Test s tvořenými otázkami pro orientační zjištění stavu vědomostí žáků a jejich hodnocení
Fyzikář nejsem, ale test jsem četla opakovaně, protože jsem se snažila najít něco, v čem by se mi líbil.
Bez znalostí se neobejdeme, to je jasné, ale neoddělovala bych je od zbytku toho všeho, proč se děti ve škole učí. Proto se ve škole už dětí neučí vyjmenovaná slova vyjmenovat za sebou (znalosti), ale učí se umět podle nich psát i/y v jiných slovech správně (dovednosti).
Ono těch důvodů, proč se mi tehle způsob ověřování žákových znalostí nelíbí, je taky to, že tímto testem ověřím JEN znalosti. I když autor testů tvrdí, že jejich vyplnění a následné vyhodnocení trvá chvilku a to je jedna z jejich velký výhod, ptám se: můžeme si dovolit takový "luxus", abychom se věnovali zvlášť znalostem? Máme na to čas? V hodině, odpoledne při opravách... Je to efektivní? Baví to děti? A hlavně - je to vypovídající, když dítě odpovědi tipuje??
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
SUCHORADSKÝ, Oldřich. Digitální test z fyziky pro 9. ročník: Bezpečnost při práci s elektrickým proudem.. Metodický portál: Materiály do výuky [online]. 27. 05. 2008, [cit. 2025-08-18]. Dostupný z WWW: <https://dum.rvp.cz/materialy/digitalni-test-z-fyziky-pro-9-rocnik-bezpecnost-pri-praci-s-elektrickym-proudem.html>. ISSN 1802-4785.