Materiál je postaven na principu televizního pořadu AZ-kvíz. Je určen pro menší počet žáků a skládá se z 56 biochemických otázek (28 klasických + 28 náhradních).
Materiál vznikl na Katedře učitelství a didaktiky chemie Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze jako součást kompletního výukového programu dostupného na www.studiumchemie.cz.
1. Je cenné, že se do tvorby materiálů pro učitele zapojují i VŠ - zvláště, když j´de zároveň o upozornění na celý další soubor materiálů, který je volně k dispozici.
2. Právě materiály z VŠ by asi měly být vzorem kvality po všech stránkách - zde jsou zmatky z hlediska chem.názvosloví - většinou jsou používány neodborné - foneticky psané koncovky názvů cukrů a enzymů -óza, -áza, které z podivných důvodů preferují biologové a lékaři. Navíc se u cukrů 2 typy koncovek střídají - glukóza, fruktóza a triosy, hexosy, maltosa. U organických kyselin se nyní doporučuje řazení přídavné jméno + kyselina, materiál používá výhradně klasické pořadí (např. kyselina palmitová). Vyplývá z toho jakési doporučení odborníků pro praxi škol nebo jde jen o náhodu?
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.