Materiály do výuky základní vzdělávání Bible a člověk 21. století
Materiál do výuky

Bible a člověk 21. století

5. 12. 2013 základní vzdělávání
Autor
Ing. Eliška Krmelová
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Prezentace objasňuje členění Bible, ukazuje hlavní výpověď Bible, její historický vývoj a vliv na společnost, předkládá, jak si stojí Bible v současnosti, včetně nejrůznějších zajímavostí.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Prezentace
5.99 MB
Prezentace
Program_Bible_a_clovek_21_stoleti_-_prezentace_.pptx
Prezentace
19.75 MB
Prezentace
Program_Bible_a_clovek_21_stoleti_-_prezentace_.odp
Obsahuje
1x
Prezentace
1x
Prezentace

Hodnocení uživatelů

Jan Maršák
10. 12. 2013, 22:56
Ad: ing Ryant: Podle mne, pane inženýre, jediné, co je nutno ignorovat, jsou absurdity Husserlovy filozofie. Např. jeho tvrzení:"Jako prvotní ego já vytvářím můj horizont transcedentálních ostatních jako spolusubjektů uvnitř transcendentální intersubjektivity která vytváří svět." je skutečnou "perlou poznání" nebo spíše nonsensem. Nebo v případě pochybností, vizte jeho jiné absurdní tvrzení: "...bezprostřední "Já", již trvající v trvající prvotní sféře, vytváří v sobě jiné jako ostatní. Samočasování prostřednictvím deprezentace, tak říkajíc (prostřednictvím rekolekce) má analogii v mém samoodcizení jako deprezentace výše úrovňové deprezentace mé prvotní přítomnosti v pouhé prezentifikované prvotní přítomnosti." Jak už Goya varoval:"dřímota rozumu produkuje monstra".
Stejně tak tvrzení, že neexistují fakta, ale jen jevy (tedy jen to co se "jeví" nějakému subjektu), vyvrací nejen naše každodenní praxe ale i věda a technologie. Jak bychom pak mohli létat do vesmíru, vytvářet složitá a fungující(!) počítačová zařízení, předpovídat s neuvěřitelnou přesností pohyby nebeských těles (a to i do minulosti) atd. atd., kdyby neexistovala reálná fakta (materiální objekty, jejch vlastnoti a zákony jimiž se tyto objekty řídí, navíc převážně přímo nepozorovatelné), která reprezentujeme prostřednictvím sofistikovaných a testovatelných vědeckých teorií (nikoli prostřednictvím netestovatelných mýtů či jiných "zjevení"). Proto říkat, že představa stvoření světa je stejně pochybná jako evoluční teorie založená na naivní představě fakticity jevů (?), se mně zdá odporovat faktům.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

kombinované

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština