Materiály do výuky základní vzdělávání Basketbal – herní činnosti jednotlivce
Materiál do výuky

Basketbal – herní činnosti jednotlivce

28. 8. 2025
Autor
ZŠ Jaroměř, Na Ostrově
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Výukové video (délka 6:55 min.) je určeno žákům základních škol a zaměřuje se na rozvoj základních basketbalových dovedností. Obsahuje ukázky a metodické postupy pro správný nácvik přihrávek, driblinku a dvojtaktu. Video je vhodné pro tělesnou výchovu i individuální trénink, pomáhá rozvíjet koordinaci, přesnost a herní dovednosti žáků.
Odkazy materiálu

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
Komentář recenzenta

Výukové video je vhodně zpracovanou pomůckou pro rozvoj základních basketbalových dovedností u žáků základních škol. Díky názorným ukázkám a metodickému vedení umožňuje žákům osvojit si správnou techniku přihrávek, driblinku a zakončení dvojtaktem. Aktivita podporuje samostatné i skupinové učení a umožňuje žákům rozvíjet motorické schopnosti, přesnost, koordinaci pohybů a orientaci v prostoru. Video lze efektivně využít jak v hodinách tělesné výchovy, tak při individuálním sportovním tréninku, čímž se podporuje také samostatnost a zodpovědnost za vlastní rozvoj.

Klíčová kompetence – řídí vlastní procesy učení – učitel plánuje sekvence navazujících vyučovacích hodin směřujících k dlouhodobým cílům, zamýšlí se s žáky nad tím, co jim pomáhá k rozvoji (prostor, čas, pomůcky, forma práce, styly učení aj.), dává prostor žákům učit se mezi sebou navzájem. Žák vybírá ze zásobníku užitých metod (tu, kterou vnímá jako nejefektivnější pro konkrétní činnost). Reflektuje své vlastní učení v jeho průběhu (nahlíží, popisuje, využívá různé strategie k učení, v případě potřeby v nich dělá změnu).

Klíčová kompetence – přemýšlí o komunikačním záměru autora sdělení – učitel si uvědomuje, že žákův neúspěch v řešení úkolu nemusí vyplývat z jeho neporozumění dané látce, ale pouze ze způsobu zadání takového úkolu. Žák rozpozná, popř. reaguje na většinu nepřímo vyjádřených významů. Částečně zhodnotí záměr autora a způsob, kterým ho chce uskutečnit.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků

Rozsah výuky:

část vyučovací hodiny

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.