Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Výukové video je vhodně zpracovanou pomůckou pro rozvoj základních basketbalových dovedností u žáků základních škol. Díky názorným ukázkám a metodickému vedení umožňuje žákům osvojit si správnou techniku přihrávek, driblinku a zakončení dvojtaktem. Aktivita podporuje samostatné i skupinové učení a umožňuje žákům rozvíjet motorické schopnosti, přesnost, koordinaci pohybů a orientaci v prostoru. Video lze efektivně využít jak v hodinách tělesné výchovy, tak při individuálním sportovním tréninku, čímž se podporuje také samostatnost a zodpovědnost za vlastní rozvoj.
Klíčová kompetence – řídí vlastní procesy učení – učitel plánuje sekvence navazujících vyučovacích hodin směřujících k dlouhodobým cílům, zamýšlí se s žáky nad tím, co jim pomáhá k rozvoji (prostor, čas, pomůcky, forma práce, styly učení aj.), dává prostor žákům učit se mezi sebou navzájem. Žák vybírá ze zásobníku užitých metod (tu, kterou vnímá jako nejefektivnější pro konkrétní činnost). Reflektuje své vlastní učení v jeho průběhu (nahlíží, popisuje, využívá různé strategie k učení, v případě potřeby v nich dělá změnu).
Klíčová kompetence – přemýšlí o komunikačním záměru autora sdělení – učitel si uvědomuje, že žákův neúspěch v řešení úkolu nemusí vyplývat z jeho neporozumění dané látce, ale pouze ze způsobu zadání takového úkolu. Žák rozpozná, popř. reaguje na většinu nepřímo vyjádřených významů. Částečně zhodnotí záměr autora a způsob, kterým ho chce uskutečnit.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025